среда, 24. август 2011.

Kupovina Diskusa


       Zelja da sto pre nabavim diskuse i da uzivam u njima je doprinela ovom tekstu. Prilikom kupovine mladih riba imao sam razlicita iskustva. Kako kod nas ih retko ima u radnjama za prodaju kucnih ljubimaca morao sam da se raspitam ko ih razmnozava i eventualno prodaje. Svaki put kad kupim ribu poludim od srece. Ko i ne bi bio srecan kad donosi nesto lepo u stan/kucu. Prvih par dana gledam da riba ne dozivi neki steres i da sto pre krene da jede. Uglavnom se stvari normalizuju nakon dva do tri dana. Ponudim hranu koju je navikla da jede kod odgajivaca. Dok sam birao ribice koje ce nastaniti moj akvarijum gledao sam da budu sto veselije. Najvise  sam gledao da budu vece ribe iz jata , da su im peraja rasirena i da se ne plase kad se priblizim staklu. To je po meni riba koja je zdrava. Kasnije se radjala zelja za razlicitim bojama odnosno varijatetima.. Vecina ljudi koja odgaja diskuse u svojim akvarijumima odgaja razlicite varijatete riba ,niko se do sad nije zadovoljio gledanjem samo u jednu boju riba.  Tako i Ja u raznim nedoumicama biram malo crvene, plave, braon itd. Nakon nekog vremena u mom akvarijumu plivaju sve " boje " koje mogu da se nabave kod nas. Posecivao sam razne forume i strane i domace i uvek nailazio na neke nove "boje" riba i sve vise sam zeleo da ih nabavim. Neke zelje sam ostvario a neke cu u skorije vreme.
        Velicina diskusa pri kupovini je bitna stvar. Manji od 5cm ne bi trebalo da se kupuju. Na toj velicini su vec poceli da jedu krupnu hranu, dobijaju prve boje (sare) i najlakse se prilagodjavaju na novu sredinu. Po meni je najbolje kupovati ribu na 7-8cm. Takva riba je mozda skuplja ali je manje rizicna pri kupovini. Na toj velicini se vidi definicija ribe i njene kasnije boje su jasnije. Uglavnom tu velicinu riba mozemo slobodno i u veci akvarijum da pustimo bez rizika za rast dok manju ribu moramo u manji akvarijum pa nakon nekog vremena u veci.

Evo neke od mojih riba iz zajednickog akvarijuma dim: 130*50*55














Нема коментара: