среда, 24. август 2011.

Odrzavanje, filtracija i zamena vode u akvarijumu sa diskusima


        Dok sam kupovao ribu slusao sam razne savete za cuvanje diskusa. Svodilo se sve na dobru filtraciju, cescu izmenu vode i vecu kolicinu vode u odnosu na druge vrste riba. Sve je to bitno za pravilnu i dobru negu diskusa.
        Dobra filtracija podrazumeva da je filter masa i sam filter aktiviran i da su se nastanile korisne bakterije u njemu. Za filter masu potrebljavaju se keramicki prstenovi, bio kugle i naravno sundjer. Kod mene se pokazalo kao dobro resenje filter sa prelivnim cevima ili zazorom. Ima tri komore. U prvoj je dovod vode iz akvarijuma i ujedno taloznik. Druga komora sadrzi na dnu sundjer, bio kugle, keramicke prstenove i jos dva sloja sundjera. Treca komora je sa potapajucom pumpom i ona vraca vodu koja je preradjena u filteru nazad u akvarijum. Izmedju prve i druge komore stavljam parce sundjera koje odstranjuje grube necistoce i ujedno ne dozvoljava da se filter zaprlja. Ako kojim slucajem i doce do prljanja skidam samo gornji sundjer koji dobro operem i vratim na svoje mesto bez da sam dirao filter masu. Tako moji filteri rade dugo bez ciscenja i veoma dobro odradjuju svoj posao.
       Za cestu zamenu vode kupio sam bastensko crevo od 12m i sa tom duzinom sam mogao da pojednostavim ceo proces zamene vode. Gurnem u taloznik i sistemom pretakanja odstranim necistoce iz filtera. Periodicno treba i sifonirati dno gde je uvek gomila necistoce od nepojedene hrane i izmeta. Kad izbacim deo vode, 30-50% prikacim crevo na tus i dolijem novu kolicinu vode. Pazim samo na temperaturu vode koja ne bi trebala da se razlikuje od vode koja je u akvarijumu. Takav posao mi oduzima 20 minuta posla nedeljno.
       Kolicina vode koja je potrebna za diskuse je veoma bitna. Dok su mali ne treba ih drzati u velikim akvarijumima. Mali diskusi su veseli i kao takvi koriste dosta energije na plivanje. Sto veca kolicina vode njima je porebno i cesto hranjenje i opet se desava da neki od njih zakrzljaju. Kao male drzim ih u akvarijumima do 25l i kao mali odastaju tako ih prebacujem u veci. Kad dodju na velicinu od oko 8cm prelaze u veliki akvarijum gde ce odrasti do pune velicine. Za odraslog diskusa je potrebno najmanje 50l po jedinki. Ako se cesce menja voda to ce biti dovoljna a ko se redje vrse zamene vode tih 50l je malo. Sto cesca zamena i nase ribe ce biti lepse i srecnije.